Dam

12.15 Uppvärmning

12.50 Sista peppen

13.00 Matchstart
Team Södermöre - Lindsdals IF 3-2 (2-2)
2019-09-30 17:18

I lördags spelade Lindsdal sin sista bortamatch för säsongen mot Team Södermöre. Lindsdal kan fortfarande gå förbi Näsum i tabellen medan Team Södermöre siktar på att hålla Glömminge/Algutsrum bakom sig. När Lindsdal och Team Södermöre mötte varandra i våras var det en jämn match där Södermöre gjorde två snygga mål som blev matchavgörande. Det blev inga mål i det mötet för Lindsdal men i lördags var det Lindsdal som tog ledningen genom Araya Nonthing.
– En halvlek som är bra från vår sida, bra spel och skapar chanser. Känns som vi har det mesta av spelet. Sen gör vi 1-0 och då kontrar de in 1-1 snabbt därefter. Lite onödigt där vi inte är riktigt på tårna och slappnar av tidigt. Lite likadant när vi gör 2-1 och de kontrar in 2-2, vi går bort oss lite enkelt och tappar boll i fel läge, säger tränare Johan Ewaldh.

Debutanten Maja Landin gjorde Lindsdals 2-1 mål efter en hörna där bollen dimper ner i straffområdet, spelar bollen bakåt och sen skott i mål. Men precis innan halvtid kvitterade Södermöre. I andra halvlek var det hemmalaget som tog ledningen för första gången i matchen efter Melissa Olsson gjort sitt tredje mål.
– Fortsatt väldigt jämnt, blev mer kamp av att. Men tyvärr så går vi bort oss och de kontrar in 3-2. Sen så är det fortsatt jämnt, lite halvchanser. Men vi lyckades inte kvittera, men vi gör en bra insats men släpper in ett för mycket och gör ett för lite, lite så som det har varit under säsongen.
Johan säger att hela laget står för en bra insats men ett extra plus till 04-tjejerna Maja Landin som gör Lindsdals 2-1 mål och Selma Palmberg Holmsten.
Nästa match är den sista för säsongen och då möter man Nättraby på hemmaplan. Nättraby har fortfarande chans att vinna serien och lär få med sig en del publik till Lindsdal. Matchen spelas på lördag den 5:e Oktober, 14.00.

Matchfakta
21’ 0-1 - (LIF) Araya Nonthing