Älmhults IF

Plats:Bokliden 3, Liatorp
Älmhults IF - Lindsdals IF 2-1
2023-04-20 13:35

Liatorps idrottsanläggning "Bokliden" var skådeplats för drabbningen mellan Älmhults IF och Lindsdals IF i div 3 under söndagen.

Älmhults ordinarie fotbollsplan "Älmekulla" bjöd inte till spel så här i mitten april.

När vi summerar hela tillställningen kan vi konstatera att poäng stannade hos hemmalaget efter vinst med 2-1.

I matchminut 30 nickade Kalle Johansson in en frispark och samma Kalle avgjorde sedan med att också på frispark gör 2-1 med kvarten kvar av matchen.

Däremellan hade LIFFEN kvitterat i inledningen av andra halvlek. Ett högerinlägg från John Svensson hittade fram till Eric Alm som från nära håll nickade in 1-1.

Ny chans till poäng blir kommande fredag då årets första länsderby spelas upp på Fjölebro.

För motståndet står Färjestadens GoIF.

Matchfakta: Älmhults IF - Lindsdals IF 2-1 (1-0)

1-0 (30) Kalle Johansson, 1-1 (53) Eric Alm, 2-1 (73) Kalle Johansson

Varningar: Axel Svalling (2), Benjamin Bengtsson (2)

Startelva: Alexander Kungsman - John Svensson (68), Herman Sillerström, Axel Svallning, Lucas Löfgren (80) - Eric Alm (68), Filip Edman, Sigge Andersson (74), Benjamin Bengtsson - Anton Alexandersson, Hugo Lilja (74)