Räppe GOIF

Plats:Räppevallen
Räppe GoIF - Lindsdals IF 2-2
2017-09-11 14:34
Trots det ostadiga väder under veckan med tillhörande regn kunde Räppe GoIF bjuda på en spelduglig gräsmatta inför lördagens drabbning. Regnet som föll även under matchen gjorde det tungt och slirigt för båda lagen.
LIFFEN tag en 2-0 ledning under första halvlek. Ludvig Holmertz gjorde 1-0 i den nittonde minuten och strax innan pausvilan blev det 2-0 genom Lukas Quist.
I andra halvlek både reducerade och kvitterade Räppe fram till 2-2 som också blev slutresultat. Målskyttar för Räppe var Andreas Birgersson och Jacob Petersson.
Till kommande helg väntar ny bortamatch för Lindsdal, då man för styra mot Malmö för match mot KSF Prespa Birlik på lördagen.

Matchfakta: Räppe GoIF - Lindsdals IF 2-2 (0-2)
0-1 (19) Ludvig Holmertz, 0-2 (44) Lukas Quist 1-2 (67) Andreas Birgersson, 2-2 (75) Jacob Petersson
Varningar: Inga
Startelva: David Jansson - Robin Olsson, Viktor Grusell, Andreas Lundqvist, Jonathan Taylor - Ludvig Holmertz, Viktor Byström, Oskar Engström, Nikolaos Ignatiadis (59) - Lukas Quist (84), Fredrick Roskvist