Högsby IK (3)
Högsby IK (3)2 - 3Lindsdals IF (2)

Matchstart:fre 30 mars, 14:00
Plats:Sparbanksvallen
Högsby IK - Lindsdals IF 2-3
2018-04-03 09:31
När Lindsdals IF på långfredagseftermiddagen spelade sin sista träningsmatch inför seriestarten - gjorde man det mot Högsby IK på Sparbanksvallen.
Högsby IK hade trots det ymniga snöfallet under torsdagsnatten fått till en spelbar plan och det var hemmalaget som började bäst och gick också fram till en 2-0 ledning efter en halvtimmes spel.
Först var det Axel Karlsson som tog vara på felpass och gjorde 1-0. Sedan var det Emmanuel Dogbe som med ett präktigt långskott utökade till 2-0 som också var halvtidssiffor.
Med lite justeringar och några ord från tränarduon Taylor/Johansson i halvtid gjorde att när domaren blåste slutsignal så hade LIFFEN gjort tre mål fram till vinst med 3-2.
Det började efter en kvart på Karvan Delashob tog emot en passning från Kujtim Shkreta och placerade bollen säkert fram till 1-2.
Sju minuter senare var dags för kvittering. Efter en högerhörna hittade - efter en tilltrasslad situation - bollen fram till Nikolaos Ignatiadis och så var det kvitterat.
Karvan Delashob skulle bli tvåmålsskytt denna eftermiddag. Denna gången var det Azad Eliassi som hittade Karvan Delashob i straffområdet.
Det gör att det blivit segrar i de sex träningsmatcherna som kunnat genomföras.
Till kommande helg blir det något helt annat, då seriespelet drar igång med bortamatch mot IFK Hässleholm.
Ett IFK Hässleholm som har meddelat oss att matchen flyttas till Österås konstgräsplan.
Startelva: Johan Lundberg - Eric Alm, Herman Sillerström, Adam Stark, Diako Eliassi - Kujtim Shkreta, Karvan Delashob, Jesper Nilsén, Simon Bern - Nikolaos Ignatiadis, Erik Frödeberg
Vilmer Palmqvist
Filip Sparavec