IFÖ Bromölla IF

Plats:Lindsdals IP
Lindsdals IF - IFÖ Bromölla IF 0-1
2018-04-17 14:36
När Lindsdals IF och IFÖ Bromölla IF drabbade samman under lördag, var det två lag som kom till matchen med förluster i premiären. Bromölla föll mot Nosaby IF med 1-0 medan Lindsdal vände hem från bortamötet mot IFK Hässleholm med en 4-0 förlust.
Så i dagens match var det viktigt med tre poäng för båda lagen.
I en jämn först halvlek där det skapades målmöjligheter åt båda hållen, men några mål blev det inte av detta.
Halvlek nummer två går till Bromölla som också med kvarten kvar kunde göra matchens ända mål. Det var ständigt farlige toppforvarden André Reinholdsson som var sist på bollen efter en fast situation.
Tre poäng till nykomlingen medan LIFFEN får komma igen till kommande helg för att kunna inkassera sina första poäng.
Matchfakta: Lindsdals IF - IFÖ Bromölla IF 0-1 (0-0)
0-1 (74) André Reinholdsson
Varningar: Kujtim Shkreta (1), Filip Quist (2)
Starelva: Alexander Kungsman - Diako Eliassi, Andreas Lundqvist, Adam Stark, Oliver Nielsen (75) - Kujtim Shkreta (75), Azad Eliassi, Karvan Delashob, Nikolaos Ignatiadis (75) - Fredrick Rosqvist (48), Filip Quist