Lindås-Långasjö FF (4)
Lindsdals IF (3)8 - 0Lindås-Långasjö FF (4)

Matchstart:lör 16 februari, 13:00
Plats:Fjölebro IP - Konstgräs
Samling:11:30, Fjölebro
Aktivitetsinfo: Samling kl. 11.30 på Fjölebro.
Matchgenomgång kl. 11.40 uppe i samlingsrummet.

Väl mött på lördag!
Lindsdals IF - Lindås/Långasjö FF 8-0
2019-02-18 12:01
Under lördagseftermiddagen spelade Lindsdals IF sin tredje träningsmatch, då man på Fjölebros konstgräs mötte division fyra-laget Lndås/Långasjö FF.
Matchen slutade med en 8-0 seger för LIFFEN, efter 2-0 i halvtid.
Målen föll enligt följande:
14 min. Felix Lanzinger nerdragen med straff som följd till Liffen. Kujtim Shkreta sätter den säkert 1-0.
34 min. 2-0 på frispark, Eric Alm sätter den direkt i mål.
47 min. Felix Lanzinger spelar fram Arvin Nabi som snyggt placerar in bollen vid bortre stolpen 3-0.
60 min. Eric Alm spelar fram Oliver Nielsen till 4-0.
70 min. Omställning Liffen. Arvin Nabi spelar fram Kujtim Shkreta som avslutar, målvakten räddar och Felix Lanzinger sätter returen i mål 5-0.
72 min. Kujtim Shkreta slår en lång kross till Oliver Nielsen som passar in till Arvin Nabi 6-0.
76 min. Andreas Lundqvist bryter ett uppspel högt upp i plan och går på eget avslut, målvakten räddar och Felx Lanzinger sätter 7-0.
78 min. Kujtim Shkreta sätter 8-0 efter målvaktsretur på Felix Lanzingers skott.
Nästa träningsmatch spelas kommande helg, då Myresjö/Vetlanda FK kommer på besök. Matchen spelas lördag 23/2 kl. 13.00.