Oskarshamns AIK (1)
Lindsdals IF (3)
Oskarshamns AIK (1)3 - 3Lindsdals IF (3)

Matchstart:lör 30 mars, 13:00
Plats:Ernemar IP - Konstgräs
Samling:10:20, Fjölebro IP
Aktivitetsinfo: Samling 10.20 omklädningsrummet.
Avresa 10.40 mot Oskarshamn
Matchstart 13.00

/Martin
Oskarshamns AIK - Lindsdals IF 3-3
2019-04-03 10:48
När Lindsdals IF träningsspelade mot div I-laget Oskarshamns AIK under lördagen på Ernemars konstgräs fick matchen en riktig rivstart.
Vad sägs om straff för Oskarshamn som räddas av den inlånade målvakten Samuel Larsson från Kalmar FF och med ledningsmål för LIFFEN innan det gått fem minuter av matchen.
Straffskytt för Oskarshamn var Sonny Karlsson, som skulle få revansch senare och målskytt för Lindsdal var Arvin Nabi på passning från Oliver Nielsen.
Arvin skulle bli tvåmålsskytt då han efter en halvtimme gjord 2-0 till Lindsdal. Denna gången på passning från Andreas Lundqvist.
Strax innan paus får Sonny Karlsson sin revansch då han reducerar till 1-2, som också var halvtidsresultat.
Andra halvlek blir det mer och mer Oskarshamns AIK. Mycket handlar om Peiman Eliassi och Christopher Christensson. Båda med förflutet i Lindsdals IF.
Men mitt i Oskarshamnsdominansen sticker Lindsdal upp och skaffar sig bla en frispark strax utanför straffområdet.
Eric Alm förvaltar den på bästa sätt och 3-1.
Bara några minuter senare får Christopher Christensson ett fritt läge och det är reducerat ännu en gång. Med fem minuter kvar kommer också kvitteringen och målskytt var Oliver Stojanovic Fredin.
Ett bra motstånd och en bra genomförd match gör att det lovar gott inför seriepremiären som är mindre än två veckor bort.
På fredagkväll väntar sista träningsmatchen mot Ronneby BK på Jernvallen i Kallingen med avspark kl. 19.15.