Pukebergs BK

Matchstart:mån 22 april, 15:00
Plats:Lindsdals IP
Samling:13:30, Fjölebro, samlingsrummet uppe
Aktivitetsinfo: Ny match, nya möjligheter!
Samling kl. 13.30 för matchgenomgång.
Matchstart kl. 15.00
Lindsdals IF – Pukebergs BK 5-0 (2-0)
2019-04-22 20:19

Efter segern i premiären kom andra raka vinsten för Lindsdal under måndagen mot Pukeberg på Fjölebro. Segersiffrorna skrevs till 5-0, efter mål av Arvin Nabi (2), Kujtim Shkreta, Emil Johansson och Filip Sparavec.

Coach Edman hade bara positiva saker att säga efter segern, där han mest av allt gärna ser tillbaka på den första halvleken.

- Första 45 minuterna var perfekta. Vi tar ett fruktansvärt jobb för varandra, vi har konstant rörelse och ställer hela tiden frågor till motståndarna, samt att vi kommer till mycket avslut. Detta var något som vi behövde förbättra efter premiären mot Nybro, där första halvlek inte var lika bra som vi ville.

Han vill även ge stort beröm till hela laget efter segern, då han menar att det var en helhetsinsats där alla inblandade gjorde bra ifrån sig.

- Pukeberg hade inte ett skott på mål, och vår mittback tror jag inte förlorade en duell på hela matchen. Sen spelade det ingen roll om det till exempel var en back som hjälpte till offensivt eller om det var en yttermittfältare som jobbade hem. Alla jobbade stenhårt för varandra.

På lördag är det nästa match, denna gång mot Växjö Norra som gjort hela 16 mål på sina två första matcher, men coach Edman menar att man inte anpassar sig mycket efter hur motståndet spelar.

- Det gäller att vi fortsätter att alltid ta jobbet och inte blir passiva, plus att vi håller oss ödmjuka. Vi spelar vårt spel och det ska vi fortsätta med mot Växjö Norra.

Robin Vramsjö

Matchfakta:

Lindsdals IF - Pukebergs BK 5-0 (2-0)

1-0 (9) Arvin Nabi, 2-0 (20) Arvin Nabi, 3-0 (62) Kujtim Shreta, 4-0 (66) Filip Sparavec, 5-0 (77) Emil Johansson

Varningar: Kujtim Shkreta (2), Andreas Lundqvist (1)

Startelva: Alexander Kungsman - Diako Eliassi (77), Herman Sillerström, Giga Chkheidze - Eric Alm (67), Kujtim Shkreta, Andreas Lundqvist, Oliver Nielsen (59) - Filip Sparavec, Felix Troedsson Lanzinger (46), Arvin Nabi (77)

Falke Rudin

Elias Ehlin (59)