Hörvikens IF

Matchstart:lör 01 juni, 13:30
Plats:Gröna Vallen A-plan
Samling:09:30, Omklädningsrummet
Aktivitetsinfo: Packa ihop era saker för inlastning i buss. Bussen avgår kl. 09.40. Vi stannar och äter på vägen ner. Matchstart kl. 13.30.

Tron på vår spelmodell matchen igenom ger resultat! Mao tålamod, Tids nog rammar vi försvarsmuren.
Hörvikens IF - Lindsdals IF 2-2 (1-1)
2019-06-01 22:58
Målskytten till 1-1, Felix Troedsson Lanzinger

Lördagens match på Gröna Vallen slutade 2-2 och därmed fick lagen en poäng vardera. LIF:s två målskyttar blev Felix Troedsson Lanzinger och Kujtim Shkreta. Hörvikens mål gjordes av Tomas Andersson och Nils Küchler.

- Det känns oerhört frustrerat. Vi lyckas inte behålla bollinnehavet idag och får inte alls matchen dit vi vill, säger tränare Martin Edman.

Det var en match som kom igång direkt med ett mål för hemmalaget redan efter två minuter. Det lyfts in en frispark i Lindsdals straffområde, och efter tumult och ilska efter en utebliven frispark för bortalaget mitt i allt, så ligger bollen i nät. 20 minuter senare kvitterade Felix Troedsson Lanzinger med ett jättefint mål. Det var dock en av få ljusglimtar i en matchinledning som inte alls var vad man hade hoppats på, berättar tränare Martin Edman.

- Vi har spelet måste jag ändå säga, vi har 2 bortdömda mål och ett missat friläge efter kvitteringen. Det stora hela ligger dock i att vi inte alls lyckas behålla bollen inom laget idag. Hörviken vill slå långt och de får matchen dit de vill. De är riktigt heta på första och andrabollar så det får jag ge dem. Dock hade vi behövt spela mycket bättre när vi väl hade bollen.

I andra halvlek blev det ännu sämre spel då bollen förmodligen var mer i luften än på backen, berättar coach Edman. Det var dock LIF som skulle få utdelning med 10 minuter kvar, denna gången var det lagkaptenen Kujtim Shkreta som satte dit 2-1. Det dröjde tyvärr inte mer än sex minuter innan studsarna skulle gå emot Lindsdal ännu en gång. Martin Edman berättar:

- Efter vårt mål ska vi säkra matchen och går ner på 4-backslinje. Men en av deras spelare lyckas ta sig ner mot hörnlinjen ungefär fem meter vid sidan av målet och slår in den i mitten. På något sätt tar den på en fot och skruvar sig upp i krysset. Sånt händer ju bara en gång av hundra, men det är verkligen stolpe ut för oss i det mesta nu. Det känns också extra frustrerande att målet kommer så sent.

Utöver de 2 spelarna som var bekräftade avbräck till matchen sedan tidigare blev även 3 spelare till frånvarande i Lindsdal, vilket gjorde att coach Edman fick planera om startelvan. Det blev även manfall på bänken vilket gjorde att det inte gick att få in den nya energi som hade behövts i slutet av andra halvlek.

- Sett till överlag kommer vi inte alls upp i nivå, motståndarna får matchen dit de vill och vi agerar stressat och har få passningar inom laget. Även bolltransporterna vi har pratat så mycket om var tillbaka. Största fienden just nu är vi själva, våra träningar ser jättebra ut men nu är det upp till mig och spelarna att få till ekvationen där vi gör alla dessa bra saker även i match, säger coach Edman.

Nästa match för LIF är lördag den 8 juni, mot Karlshamn United hemma på Fjölebro.

Robin Vramsjö