Pukebergs BK

Matchstart:fre 28 juni, 19:00
Plats:Lindsdals IP - Klubblokalen
Samling:16:50, Fjölebro (omklädningsrummet)
Aktivitetsinfo: Vi åker gemensamt kollektivt i egna bilar till Pukevallen vid kl 17.00 från Fjölebro.

Samling kl 16.50 för att ta med material mm

Matchstart kl. 19.00

Kom föreberedda!
Pukebergs BK - Lindsdals IF 2-3 (1-3)
2019-06-29 13:14
2-målsskytten Oliver Nielsen

På fredagskvällen inför storpublik slutade det med seger borta mot tabellettan, då slutresultatet skrevs till 2-3. Målskyttar för LIF blev Kujtim Shkreta och Oliver Nielsen (2). Pukebergs mål gjordes av Emilio Ixcot Nilsson och Jonathan Söderberg.

Tränare Martin Edman är lyrisk efter segern.

- Adrenalinet pumpade fortfarande långt efter matchens slut, det här är en otroligt viktig vinst och det syns på grabbarna hur mycket det betydde vid slutsignalen. Det är underbart att se.

Lindsdals första halvlek var riktigt bra och efter en halvtimme hade bortalaget gått upp i en 3-0 ledning. Tränare Martin Edman är mycket nöjd med första 45 minuterna.

- Vi gör en väldigt bra första halvlek, vi är effektiva och spelar som vi sagt att vi ska göra, vi förvaltar våra lägen på ett bra sätt också.

I slutet av första halvlek fick Pukeberg en straff som först räddades av målvakt Fredrik Johansson, men sedan fick tas om. Straffen förvaltades andra gången på rätt sätt till ställningen 1-3 i paus.

I andra halvlek spelade LIF på ett sätt som de själva åkt på många gången under säsongen – destruktivt.

- Vi lät ”Puke” äga bollen mycket, och tajtade till ytorna för dem. Trots detta fick de in en reducering med 30 minuter kvar och i slutet av matchen slet vi som djur därute för att få hem tre poäng och det lyckades hela vägen till slutsignalen. Pukeberg ska även ha en stor eloge för att de hela tiden trodde på sin spelidé och gjorde det riktigt bra, men idag räckte de inte till, säger coach Edman.

Tränare Edman vill ge lite extra beröm till Oliver Nielsen som gör två mål och jobbar kopiöst matchen igenom. Dock vill han betona att det här verkligen var en gedigen laginsats där alla bidrog. Han säger att det inte finns mycket som är skönare än att ta en sådan här kämpaseger.

- Det här var helt klart nödvändigt och ger näring till hela laget. Vi känner själva att vi har gjort det väldigt bra spelmässigt under säsongen hittills men vi har inte alltid fått resultaten med oss. Speciellt inte på bortaplan där vi mest har kryssat, och därför är det också oerhört skönt med en bortaseger för att visa att vi även kan vinna borta, och mot ett topplag.

Lindsdals nästa match är den sista innan sommaruppehållet, och det är ännu ett derby. Det är Nybro IF på bortaplan torsdagen den 4 juli som står på schemat.

Robin Vramsjö