IFK Karlshamn

Matchstart:lör 21 september, 15:00
Plats:Lindsdals IP
Samling:13:30, Fjölebro, samlingsrummet
Aktivitetsinfo: Sista hemmamatchen för säsongen!

Vi samlas kl. 13.30 i samlingsrummet för matchgenomgång. Därefter ombyte och förberedelser.

Uppvärmning kl.14.20 och matchstart kl. 15.00.
Lindsdals IF - IFK Karlshamn 4-4 (0-1)
2019-09-22 15:33
Kujtim Shkreta, som stod för ett hat-trick inom loppet av 21 minuter

Årets sista match blev en svängig och sevärd tillställning som slutade 4-4. Andréas Lundqvist gjorde ett mål, och Kujtim Shkreta gjorde hat-trick för Lindsdal. IFK Karlshamn hade även de en spelare som stod för ett hat-trick – Jonathan Karlsson. Lukas Jönsson gjorde också mål för IFKK.

LIF-tränaren Martin Edman var tvungen att ta ett rejält snack med spelarna i paus efter en dålig första halva, som också gav resultat.

- Vi gjorde en otroligt dålig första halvlek och har tur som bara ligger under med 1-0. Men efter ett snack med killarna i paus så kommer vi ut som ett nytt lag till andra halvlek, och gör 4 mål.

IFK Karlshamn kunde, vid seger, säkra serieseger och avancemang till division 2. LIF var medvetna om det och lyckades åtminstone skjuta upp segerfesten för IFK efter 4-4.

Efter första halvlek stod det 0-1, och tränare Edman menar att Karlshamn kunde ha gjort fler mål då LIF inte alls spelade bra.

- På det stora hela var det ”Hawaiifotboll”, vi gjorde som sagt en mycket dålig första halvlek och har ett rejält snack i paus, för Karlshamn kunde ha gjort både två och tre mål. Sen kommer vi ut som ett nytt lag i andra halvlek och gör fyra mål, däribland ett hat-trick av Kujtim som verkligen visar moral och attityd.

Trots ledning med 4-2 i andra halvlek så tappar LIF segern till ett oavgjort resultat efter insläppta mål i 84:e samt 86:e minuten.

- Det är tyvärr två individuella misstag som orsakar målen. Detta plus lite slarv högre upp i banan som gör att de vinner bollen från början och kan kvittera. Men det är otroligt kul att se laget spela fotboll som de ska, vilket de gör i andra halvlek.

Nu tar Lindsdal det vidare till sista matchen nästa helg, och man har full fokus på sitt eget spel, där största fokus är attityd och kommunikation. Tränare Edman menar att det är saker man ofta kan ta för givet men som är väldigt viktiga.

Avslutningsvis ska det även nämnas att LIF avslutar säsongen obesegrade på hemmaplan.

- Det är definitivt inte alla lag som lyckas med den bedriften, säger Martin Edman.

Extra plus i matchen vill Martin ge till tremålsskytten Kujtim Shkreta för sin moral och attityd, men även extra plus till Hassan Taheri och Alexander Blennborg som kom in i andra halvlek och bidrog med energi samt enkelhet.

Nästa helg är det säsongsavslutning då LIF gästar Glömminge-Algutsrum som slåss i botten för sin överlevnad.

Robin Vramsjö