Lindsdals IF (3)
Myresjö/Vetlanda FK (4)
Lindsdals IF (3)3 - 0Myresjö/Vetlanda FK (4)

Matchstart:lör 15 februari, 13:00
Plats:Fjölebro IP - Konstgräs
Samling:11:30, Fjölebro
Aktivitetsinfo: På lördag står Myresjö/Vetlanda för motståndet. Vi samlas kl. 11.30 för matchgenomgång. Därefter förberedelser och ombyte. Uppvärmning ca kl 12.20 (exakt tid ges matchdag)

Matchstart kl.13.00
Lindsdals IF - Myresjö/Vetlanda FK 3-0
2020-02-16 08:18
Lördagens träningsmatch mellan Lindsdals IF och Myresjö/Vetlanda FK slutade med 3-0 seger för LIFFEN.
I en av huvudrollerna denna både småkalla och småblåsiga lördag på Fjölebros konstgräs var Wiliam Svedebäck.
Under fredagen skickades de sista papperen till Svenska Forbollförbundet i hans övergång från Spanien.
Övergången blev sedan klar under eftermiddagen.
Han fortsatte sedan att under matchen göra 1-0 med ett välriktat skott uppe i det högra krysset från 25 meter.
Framspelad av Felix Lanzinger. Matchminut fyrtioen.
I mitten av andra halvlek slog William en vänsterhörna som Herman Sillerström tillsammans med en Myresjö/Vetlanda fick i mål.
Med en av matchens sista sparkar kom också 3-0 genom Andreas Lundqvist.
Nädta lördag fortsätter träningsmatcherna. Då hälsar vi Västerviks FF välkomna till Lindsdal och Fjölebros konstgräs.