Västerviks FF (3)
Lindsdals IF (3)2 - 2Västerviks FF (3)

Matchstart:lör 22 februari, 13:00
Plats:Fjölebro IP - Konstgräs
Aktivitetsinfo: Återigen dags att träningsspela:). Vi samlas som vanligt kl. 11.30 för matchgenomgång i samlingslokalen. Därefter egen förberedelse och ombyte. Uppvärmning strax innan kl. 12.30 (träning pågår fram till 12.30) men vi löser yta för inledande uppvärmning. Matchstart kl. 13.00.
Lindsdals IF - Västerviks FF 2-2
2020-02-24 11:53
Lördagens träningsmatch mellan Lindsdals IF och Västerviks FF slutade 2-2 på Fjölebros konstgräs.
Det var ett Fjölebro som för dagen inte bjöd på något trevlig fotbollsväder.
Kraftig blåst och nederbörd i form av regn var det yttre förhållandena. Trots detta bjöds det på en bra träningsmatch mellan två lag som håller till i div tre.
William Svedebäck blev tvåmålsskytt för Lindsdals IF. Först gjorde han 1-0 i den åttonde minuten. Västerviks FF kvitterar fyra minuter senare på hörna. Målskytt var Fredrik Lindhe.
Mål nummer två för William kom mitt i första halvlek, då han ger LIFFEN ledningen med 2-1 på straff.
I matchens sista minut kvitterar Västerviks FF till 2-1 genom Alfred Grahn, vilket också blir slutresultat.
Nästa träningsmatch för Lindsdals IF blir helgen 7 mars, då man styr kosan till Vimmerby för match mot Vimmerby IF.