Vimmerby IF (4)
Vimmerby IF (4)2 - 2Lindsdals IF (3)

Matchstart:lör 07 mars, 14:00
Plats:Arena Ceosvallen
Samling:10:00, Fjölebro
Aktivitetsinfo: Vi samlas kl 10.00 för iordningställande av eget material som tas med till match. Kl. 10 .15 avgår bussen mot Vimmerby. På vägen upp stannar vi och äter i Högsbytrakten. Vid framkomst matchgenomgång och egna förberedelser.

Uppvärmning ca 13.20
Matchstart kl. 14.00
Vimmerby IF - Lindsdals IF 2-2
2020-03-09 10:59
De båda svartgula idrottsföreningarna från Vimmerby och Lindsdal spelade oavgjort i lördagens träningsmatch Cerosvallen i Vimmerby.
Lindsdals IF tog ledningen i den 40:e matchminuten. Det var Andreas Lundqvist som hittade rätt med ett skott från vänsterkanten.
Bara någon minut senare kom kvitteringen till 1-1 för Vimmerby IF. Målskytt var Niklas Gunnarsson.
Andreas Lundgvist var också inblandad i LIFFEN:s ledningsmål fram till 2-1. Hans passning i djupled hittade William Svedebäck som inte gjorde något misstag.
Sedan hade Lindsdal flera möjligheter till att utöka sin ledning men det var Vimmerby som fick sista ordet. Kvitteringen fram till 2-2 med 10 min kvar av matchen gjordes av  Ali Mohammed Mustafa.
Sammanfattningsvis gjorde LIFFEN en bra match som lovar gott framöver.
Nu väntar resterade  helger i mars tre träningsmatcher på Fjölebros konstgräs mot i tur och ordning, Glömminge-Algutsrums IF, Oskarshamns AIK och Hossmo BK.