IFK Oskarshamn (4)
Lindsdals IF (3)1 - 3IFK Oskarshamn (4)

Matchstart:lör 12 mars, 13:30
Plats:Fjölebro IP 1
Lindsdals IF - IFK Oskarshamn
2022-03-18 23:00

Det blev förlust med 3-1 när Lindsdals IF träningsspelade mot IFK Oskarshamn under lördagen.

Det var de bästa förutsättningarna för match - en skön vårsol värmde tillsammans med en svag vind mötte lagen på Fjölebros konstgräs.

När man efter slutsignalen sammanfattade match kunde man konstanera att på resultattavlan lyste siffrorna 1-3 i IFK Oskarshamns favör.

Andreas Lundqvist gjorde sitt första mål för säsongen mitt i andra halvlek och betydde reducering till 1-2.

Dessförinnan hade IFK Oskarshamn gjord två mål i första halvlek genom William Steinholtz och Mahdi Noori.

Slutresultatet 1-3 kom strax innan slutsignalen. Målskytt för IFK Oskarshamn var Erik Bengtsson.

Med tre veckor tillseriepremiären väntar ytterligare tre träningsmatcher. Närmast handlar det om Hossmo BK till kommande helg.

Matchfakta:

Lindsdals IF - IFK Oskarshamn 1-3 (0-2)

0-1 (6) William Steinholtz, 0-2 (42) Mahdi Noori, 1-2 (64) Andreas Lundqvist, 1-3 (89) Erik Bengtsson