FK Älmeboda/Linneryd

Plats:Fjölebro IP
Lindsdals IF - FK Älmeboda/Linneryd 2-0
2022-04-14 21:18

Tre poäng på kontot efter seger med 2-0 i återkomsten till div 3. Så kan vi summera fredagskvällens premiärmatch för Lindsdals IF mot FK Älmeboda/Linneryd.

Ett hundratal åskådare hade trotsat snö i luften, blåsten och kylan, för att bevittna seriepremiären  för Lindsdals IF i div 3.

Och när krutröken lagt sig och domaren blåst av matchen visade resultattavlan 2-0 till hemmalaget efter 0-0 i halvtid.

18 årige Hugo Lilja blev premiärskytt då han efter passning från Ludvig Hedén gjorde 1-0 i den 73:e minuten.

Bara 4 minuter senare var det dags igen. Denna gången var det Hugo Lilja som serverade Lukas Quist som placerade in bollen vid FK Älmeboda/Linneryds målvakt Viktor Jonassons vänstra stolpe.

I omgång 2 som spelas under påskhelgen styr LIFFEN kosan mot västra Blekinge och Svarta Led i Sölvesborg för match mot Sölvesborgs GoIF på påskafton.

Matchfakta: Lindsdals IF - FK Älmeboda/Linneryd 2-0 (0-0)

1-0 (73) Hugo Lilja, 2-0 (77) Lukas Quist

Startelva: Alexander Kungsman - Andreas Lundqvist, Emil Schylström, Herman Sillerström - William Wesström (56), Lukas Quist, Anton Alexandersson, Robin Sjö (82), John Svensson - Hugo Lilja (90), Ludvig Hedén (82)

Filip Edman (90)