Hovshaga AIF

Lindsdals IF - Hovshaga AIF 1-0
2022-04-29 11:20
Lukas Quist målskytt mot Hovshaga AIF

Med sitt tredje mål för säsongen blev Lukas Quist matchhjälte när Lindsdals IF besegrade Hovshaga AIF under lördagseftermiddagen.

Fjölebro bjöd sol och en frisk vind vilket gjorde spelet svårhanterligt för de båda lagen. Målchanserna som skapades var få till antalet.

I den 19:e minuten kunde Hugo Lilja via ett inlägg från högerkanten hitta Lukas Quist i straffområdet, som med ett tillslag på bollen kunde skjuta in 1-0 till LIFFEN.

I och med segern kommer Lindsdal upp på sex inspelade poäng i en jämn tabell där hela sju lag delar på serieledningen på nämnda sex poäng.

I nästa omgång väntar Åryds IK på bortaplan på fredagskvällen.

Matchfakta: Lindsdals IF - Hovshaga AIF 1-0 (1-0)

1-0 (19) Lukas Quist

Varningar: Lukas Quist (1)

Startelva: Alexander Kungsman - Herman Sillerström, Emil Schylström, Lucas Löfgren - John Svensson, Andreas Lundqvist, Anton Alexandersson, Lukas Quist (16) - Hugo Lilja (68), Ludvig Hedén (89)