Älmhults IF

Plats:Fjölebro IP
Lindsdals IF - Älmhults IF 1-1
2022-05-11 08:32

Nicklobb, utvisning och kvittering på övertid. Där har vi huvudingridienserna när Lindsdals IF och Älmhults IF spelade oavgjort på fredagskvällen.

Efter en första halvlek som slutade 0-0 var det LIFFEN som tog ledningen i inledningen av andra halvlek. Andreas Lundqvist slog ett inlägg från vänterkanten som hittade fram till Ludvig Hedén. Med en perfekt nicklobb letade sig bollen in bakom Älmhults duktige målvakt Linus Lindfors.

Lindsdal fick sedan avsluta matchen med 10 man, då man drabbades av en utvisning på Lucas Löfgren med 7 min kvar.

Och i den femte tilläggsminuten kom kvitteringen till 1-1 genom William Thellsson.

En poäng till vadera lagen gör att man behåller sina placeringar i tabellen.

I nästa omgång åker Lindsdal till Väöxjö för match mot Växjö Norra IF, medan Älmhults IF har hemmamatch mot Sölvesborgs GoIF.

Matchfakta: Lindsdals IF - Älmhults IF 1-1 (0-0)

1-0 (51) Ludvig Hedén, 1-1 (90+5) William Thellsson

Utvisning: Lucas Löfgren, Varningar: Oscar Holmgren (1), Villiam Wessström (1)

Startelva: Alexander Kungsman - Herman Sillerström, Emil Schylström (42), Lucas Löfgren - John Svensson, Lukas Quist, Andreas Lundqvist, Anton Alexandersson, Villiam Wesström (46) - Robin Sjöö (71), Ludvig Hedén (88)