Växjö Norra IF

Plats:Åbo Idrottsplats, Växjö
Växjö Norra IF - Lindsdals IF 2-1
2022-05-17 09:09

Det blev förlust med 2-1 för Lindsdals IF vid fredagskvällens match mot Växjä Norra IF.

Efter en 1-0 ledning i halvtid för Norra kom LIFFEN:s kvittering mitt i andra genom Lukas Quist. Det var hans fjärde mål för säsongen.

Men det var Växjö Norra som fick sista ordet, då man bara en stund senare gjorde 2-1 som också blev slutresultat.

Förlusten innebär att vi hittar Lindsdals på en för närvarande nioende plats efter sex spelade matcher.

På lördag väntar Hörvikens IF i ett nykomlingsmöte på Fjölebo.

Matchfakta: Växjö Norra IF - Lindsdals IF 2-1 (1-0)

1-0 (33) Ellis Culum, 1-1 (68) Lukas Quist, 2-1 (75) Filip Hidebring

Varningar: Andreas Lundqvist (1), Ludvig Hedén (1)

Startelva: Alexander Kungsman - Herman Sillerström, Viktor Sundgren, Andreas Lundqvist - Gustav Bäckstedt (31), Robin Sjöö (17), Anton Alexandersson (81), John Svensson - Hugo Lilja (81), Ludvig Hedén