Färjestadens GOIF

Plats:Tallhöjdens IP, Färjestaden
Färjestadens GoIF - Lindsdals IF 4-0
2022-06-10 19:12

LIFFEN blev nollade när man på lördagseftermiddagen gästade Tallhöjdens IP. Det var hemmalaget Färjestadens GoIF som segrade i länsderbyt med 4-0 efter 2-0 i halvtid.

Redan i den åttonde mintuen kom 1-0. I ett sammarbete mellan fd Lindsdalsspelarna Filip Sparavec och Hampus Löfgren, där Filip ordnade en straff som Hampus förvaltare fram till Färjestadens ledningsmål.

Halvtidsresultatet 2-0 gjorde Malte Johansson, medan Jakob Eriksson och Oliver Hansson fastställde slutresultatet med sina två målen i halvlek nummer två.

I den elfte och sista omgången innan serien vänder väntar för Lindsdals IF serieledarna VMA IK på hemmaplan. Matchen spelas lördag 11 juni.

Matchfakta: Färjestadens GoIF - Lindsdals IF 4- 0 (2-0)

1-0 (8) Hampus Löfgren /straff/, 2-0 (22) Malte Johansson, 3-0 (60) Jakob Eriksson, 4-0 (90+1) Oliver Hansson.

Varningar: Eric Alm (1)

Startelva: Alexander Kungsman - Eric Alm (67), Herman Sillerström, Lucas Löfgren - Andreas Lundqvist (51), Anton Alexandersson (85), Robin Sjöö, Oskar Holmgren (46) - Hugo Lilja, Ludvig Hedén, Lukas Quist

Henrik Engelstad

Oscar Andersson (46)