VMA IK

Plats:Fjölebro IP, Lindsdal
Lindsdals IF - VMA IK 1-3
2022-06-15 22:19

Det blev tredje raka förlusten, när LIFFEN tog emot serieledarna VMA IK på lördagseftermiddagen.

VMA inledde matchen bäst och tog också ledningen genom Elliot Blennborn efter 11 minuters spel.

Lindsdal tog sig samma efter den olyckliga inledningen och under andra delen av halvleken jobbade sig tillbaka in i matchen.

Man skapade också några halvchanser men resultatet stod sig till halvtidsvilan.

Utdelningen skulle komma i inledningen av halvlek nummmer två. En frispark slagen av Anton Alexandersson hittade fram till Robin Sjöö som nickade in kvitteringen.

Men det var VMA som skulle få sista ordet i matchen, och det var Elliot Blennborn som med sitt andra mål för dagen gav VMA ledningen för andra gången. Kort därefter kom också ett tredje mål. Målgörare var Mikey Karlsson.

Tre poäng till VMA, som i och med segerna har sju poängs ledning när serien nu vänder.

LIFFEN med sina 13 inspelade poäng finns på en åttonde plats, strax ovanför kvalplatsen.

Nu när serien vänder blir det hemmamatch mot serietvåan Sölvesborg GoIF kommande fredag.

Matchfakta: Lindsdals IF - VMA IK 1-3 (0-1)

0-1 (11) Elliot Blennborn, 1-1 (52) Robin Sjöö, 1-3 (69) Elliot Blennborn, 1-3 (78) Mikey Karlsson

Varningar: Inga

Startelva: Alexander Kungsman - John Svensson, Herman Sillerström, Lukas Löfgren - Eric Alm (39), Anton Alexandersson, Robin Sjöö, Jesper Nilsén (66), Filip Edman (82) - Hugo Lilja (82), Lukas Quist