Vimmerby IF

Plats:Bruksvallen, Storebro
Toyota Cup: Vimmerby IF - Lindsdals IF 2-5
2022-06-15 22:47

Åttondelsfinalen i Toyota Cup - Smålandscupen - mellan Vimmerby IF och Lindsdals IF avgjorde på Bruksvallen i Storebro.

Matchen slutade med en 5-2 seger för LIFFEN efter att Lukas Quist gjort första halvleks ända mål, samt tre stycken i andra halvlek. Det femte målet gjordes av Hugo Lilja.

Målen för Vimmer gjordes av Haris Dreco och Niklas Gunnarsson och betydde 1-3 och 2-3.

Nästa omgång handlar om kvartsfinal där Lindsdal kan stöta på någon av följande motståndare: Oskarshamns AIK, Räppe GoIF, IF Haga, IFK Berga, Husqvarna FF, Tabergs SK samt segraren av matchen Jönköping BK/Nässjö FF.

Matcherna skall vara spelade senast 10 aaug.