Sölvesborgs GoIF

Plats:Fjölebro IP, Lindsdal
Lindsdals IF - Sölvesborgs GoIF 1-1
2022-06-22 10:59

Efter att ha gått poänglösa från de tre senaste seriematcherna spelade Lindsdals IF oavgjort med mersmak mot serietvåan Sölvesborgs GoIF under fredagskvällen.

Det var Sölvesborg som gick till halvtidsvila med en 1-0 ledning efter att Elias Persson gjort halvlekens ända mål.

Kvitteringen till 1-1 gjordes av Robin Sjöö efter förarbete av Hugo Lilja och Oscar Andersson.

Några mera mål blev det inte, men chanser saknades inte från något av lagen.

Med oavgjort i fem av sex matcher i omgången gör att Sölvesborg behåller sin andra plats och LIFFEN finns kvar på åttonde plats.

I sista omgången innan sommaruppehållet åker Lindsdal till Linneryd för match mot FK Älmeboda/Linneryd. Matchen spelas torsdag innan midsommarhelgen.

Matchfakta: Lindsdals IF - Sölvesborgs GoIF 1-1 (0-1)

0-1 (29) Elias Persson, 1-1 (52) Robin Sjöö

Varningar: Robin Sjöö (2)

Startelva: Alexander Kungsman - John Svensson, Herman Sillerström, Lucas Löfgren - Oscar Holmgren (78), Anton Alexandersson, Robin Sjöö, Andreas Lundqvist, Lukas Quist - Oscar Andersson (58), Hugo Lilja