FK Älmeboda/Linneryd

Plats:Linneryds IP 1, Linneryd
FK Älmeboda/Linneryd - Lindsdals IF 2-1
2022-07-10 08:34

Vårsäsongensavslutningen slutade med förlust med 2-1 mot FK Älmeboda/Linneryd dagen innan midsommarafton.

Matchen spelades på Linneryds IP som bjöd på en vacker och skön sommarkväll.

Filip Jeppsson gav FK Älmeboda/Linneryd ledningen i den 29:e matchminuten. Med första halvlek sista spark kvitterade Lukas Quist för Lindsdals IF.

När sedanTheodor Ingemarsson med tjugo minuter kvar av matchen gjorde 2-1 till hemmalaget, skulle det visa sig bli matchens sista mål.

När nu serien tar sommaruppehåll återfinner vi LIFFEN på en 8:e plats. Nu väntar några veckors träningsuppehåll innan förberedelserna för höstsäsongen inleds.

Under uppehållet genomför spelarna egenträning.

Innan höstens matcher med första matich mot Hovshaga IF skall träningsmatch mot Högsby IK, 22 juni, och kvartsfinal i Toyota Cup mot IFK Berga, 26 juni också spelas.

Matchfakta: FK Älmeboda/Linneryd - Lindsdals IF 2-1 (1-1)

1-0 (29) Filip Jeppsson, 1-1 (45) Lukas Quist, 2-1 (71) Theodor Ingemarsson

Startelva: Alexander Kungsman - Emil Schylström, Herman Sillerström, Oscar Holmgen (79) - John Svensson, Robin Sjöö, Andreas Lundqvist, Anton Alexandersson, Lukas Quist - Ludvig Hedén, Hugo Lilja (66)

Oscar Andersson (66)