Åryds IK

Plats:Fjölebro IP, Lindsdal
Lindsdals IF - Åryds IK 3-3
2022-08-19 10:19

Det blev en riktig målexplosition under andra halvlek vid fredagskvällens möte mellan Lindsdals IF och Åryds IK.

Hela sex mål gjorde under matchens sista tjugo minuter, fördelade på tre mål vardera för båda lagen.

Gästerna från Åryd hade ledningen både med 1-0 och 2-1, men LIFFEN kvitterade två gnger om gjorde också 3-2 precis i slutet av ordingare matchtid.

Sista ordet gick till Åryd som kvitterade i fjärde tilläggsminuten, och det var tremålsskytten Oliver Nedanoviski som fick sista ordet i matchen.

Målskyttar för Lindsdal var Oscar Andersson, Robin Sjöö och Hugo Lilja.

Närmast väntar ännu en fredagsmatch, den gången handlar det om Älmhults IF på bortaplan 19 aug.

Matchfakta: Lindsdals IF - Åryds IK 3-3 (0-0)

0-1 (73) Oliver Nedanovski, 1-1 (74) Oscar Andersson, 1-2 (76) Oliver Nedanovski, 2-2 (79) Robin Sjöö, 3-2 (90+1) Hugo Lilja, 3-3 (90+4) Oliver Nedanovski

Startelva: Johan Ewaldh - John Svensson (66), Emil Schylström, Herman Sillerström, Oscar Holmgren - Eric Alm (75), Robin Sjöö, Jesper Nilsén (46), Anton Alexandersson - Hugo Lilja, Oscar Andersson

Samuel Larsson