Älmhults IF

Plats:Älmekulla 1, Älmevallen, Älmhult
Älmhults IF - Lindsdals IF 2-0
2022-08-24 09:06

LIFFEN:s fredagskväll i IKEA-land och match mot Älmhults IF slutade med en 2-0 förlust..

Tre poäng till Älmhults IF, som avancerar till andra plats och till kvalplatsen till div II.

Lindsdals IF ligger kvar på åttonde plats, precis ovanför det negativa kvalplatsen.

i de kommande omgångar möter LIFFEN först Växjö Norra IF följt av Hörvikens IF och Pukebergs BK. Tre lag som i skrivandets stund innehar de tre sista platserna i tabellen.

Matchfakta: Älmhults IF - Lindsdals IF 2-0 (1-0)

1-0 (18) Martin Mårtensson, 2-0 (77) William Thellsson

Varningar: Oscar Holmgren (1), Lucas Löfgren (1), Oscar Andersson (1)

Startelva: Henrik Engelstad - John Svensson, Herman Sillerström, Lucas Löfgren, Oscar Holmgren - Eric Alm (76), Felix Elgan (85), Andreas Lundqvist, Lukas Quist - Oscar Andersson, Hugo Lilja