Växjö Norra IF

Plats:Fjölebro IP, Lindsdal
Lindsdals IF - Växjö Norra IF 3-0
2022-08-30 09:31

Seger med 3-0 och tre viktiga poäng i på kontot. Så kan man sammanfatta lördagens drabbning mellan Lindsdals IF och Växjö Norra IF, på det stekhett Fjölebro konstgräs.

Redan efter sju minuter var målnollan spräck. John Svenssons högerinlägg letade sig fram till Hugo Lilja via målstolpen och 1-0.

Samme Hugo Lilja blev tio minuter senare nedriven i straffområdet efter passning från Robin Sjöö, och domaren Hampus Savolainen blåste straff för LIFFEN.

Lukas Quist gjorde inget misstag och mål nummer nio för säsongen och 2-0.

Hugo Lilja blev tvåmålsskytt då han med sitt femte mål för säsongen fastställde slutresultatet 3-0 i andra halvlek, efter passning från Ludvig Hedén.

Som sagt var tre viktiga poäng in på kontot. Närmast väntar semifinal i Toyota Cup mot Jönköpings BK och därefter nny viktig seriematch mot Hörvikens IF till helgen.

Matchfakta: Lindsdals IF - Växjö Norra IF 3-0 (2-0)

1-0 (7) Hugo Lilja, 2-0 (18) Lukas Quist /straff/, 3-0 (78) Hugo Lilja

Varningar: Herman Sillerström, John Svensson, Lukas Quist, Ludvig Hedén

Startelva: Henrik Engelstad - John Svensson, Herman Sillerström, Lucas Löfgren, Oscar Holmgren (72) - Lukas Quist, Andreas Lundqvist (87), Anton Alexandersson (87), Oscar Andersson (46) - Robin Sjöö, Hugo Lilja (90)