Pukebergs BK

Plats:Fjölebro IP, Lindsdal
Lindsdals IF - Pukebergs BK 3-0
2022-09-15 15:30

Med tre gånger Lukas Quist mellan den 47:e och 62:a resulterade in en 3-0 seger i länsderbyt mot Pukebergs BK under fredagskvällen.

Efter en mållös första halvlek hade det bara gått två minuter av andra halvlek innan Lukas Quist inledde sitt äkta hattrick.

1-0 kom efter förarbete av Oscar Holmgren. På passning från Felix Elgan i 59:e och från Andreas Lundqvist fem minuter senare var hattricket fullbordat.

Tre viktiga poäng kring de nedre strecken när nu tre omgångar återstår. Fyra poäng ner till Växjö Norra IF som just nu innehar kvakplatsen och fem poäng till Åryds IK på nedflyttningsplats.

Närmast väntar på Vägga IP i Karlshamn match mot IFK Karlshamn på söndag eftermiddag.

Matchfakta: Lindsdals IF - Pukebergs BK 3-0 (0-0)

1-0 (47) Lukas Quist, 2-0 (59) Lukas Quist, 3-0 (62) Lukas Quist

Varningar: Felix Elgan, Lukas Quist, Jesper Nilsén.

Startelva: Alexander Kungsman - John Svensson, Herman Sillerström, Lucas Löfgren, Oscar Holmgren -  Anton Alexandersson (88), Felix Elgan (72), Andreas Lundqvist, Lukas Quist - Oscar Andersson (72), Hugo Lilja (84)

Emil Schylström

Jesper Nilsén (72)

Ludvig Hedén (72)